In deze sfeer van gesuggereerde betekenissen en polyinterpretabiliteit kunnen de werken van Linda Molleman gesitueerd worden
Situering van het werk in de Hedendaagse Beeldende Kunst
Assemblages, montage en installatie maken gretig gebruik van de meest uiteenlopende materialen, van het nooit voorheen bij elkaar geziene.
Het gevonden voorwerp, het weggegooide product, het uit industrie of techniek afkomstig onderdeel en de vele kunststoffen, hetzij in de vorm van reeds gebruikte voorwerpen hetzij in nieuwe door de kunstenaar bedachte vorm, bieden de mogelijkheid tot verrassende, curieuze, onverwachte, humoristische, gespannen, tedere, gekke of agressieve combinaties. Voeg daarbij nog het meer traditionele arsenaal van steen- en houtsoorten, de marmers, de metalen en de legeringen, het rubber, het glas in vele variëteiten, het leder en de stoffen, en we krijgen enig idee van de onuitputtelijkheid van het compositie- en combinatievermogen van deze kunstrichtingen.
Sociale, filosofische, linguïstische, psychologische, mythische, historische en kunsthistorische referenties, ambiguïteit, symbolische en metaforische elementen maken wezenlijk deel uit van dergelijke, vaak complexe en zich tot de verbeelding van de kijker richtende kunstwerken.
In deze sfeer van gesuggereerde betekenissen en polyinterpretabiliteit kunnen de werken van Linda Molleman gesitueerd worden.
JAAK FONTIER
VOORZITTER VAN DE COMMISSIE VAN BEELDENDE KUNST VAN DE PROVINCIE WEST-VLAANDEREN
1994